torsdag 14. mars 2013

Utstyr n' sh...


Tenkte jeg bare skulle vise noe av det utstyret jeg bruker når jeg jobber. 



Det slår aldri feil å ha en ekstra skjerm til å jobbe på.  Det blir fort veldig mye letter og mer oversiktlig å bruke de ulike programmene.  Spesielt Maya som er full av forskjellige vinduer, og man sparer utrolig mye tid på å slippe å lete frem disse.  Med to skjermer får du utrolig mye mer plass til å fordele vinduene dine.  Man kan også bruke den ene skjermen til å vise bilder av ting du ønsker å modellere etter. Jeg gjorde dette mye når jeg modellerte krokodillen. Det gjorde ting veldig mye letter og effektivt, fordi jeg da slapp å hente opp ett bilde av en krokodille for hver gang jeg trengte litt veiledning.




Tablet er nesten ett ”must” hvis man skal ta i bruk programmer som mudbox.  Jeg bruker en Wacom pen tablet når jeg jobber i mudbox, men når jeg jobber i maya er jeg mer komfortabel med en mus.  

1 kommentar:

  1. Nå ble vi veldig glade for at du har blogget så mye og faktisk viser hva du holder på med. :D Krokodillen ser interessant ut. Det blir spennende å se hvordan du løser øynene. Fint å følge prosessen din.

    SvarSlett