onsdag 13. mars 2013

Natur og landskap


Jeg bestemte meg i dag for at jeg skulle se litt på hvordan jeg skulle lage naturen/arenaen hvor denne kampen skal foregå.  Har bestemt meg for at det skal være ute i overgrodde naturen.  Er ikke helt sikker på hvor tropisk jeg vil ha det enda.  Tenker meg at jeg bare begynner å lage noe, og så får vi se hvordan det blir.  Når det kommer til hvordan man lager natur og slikt i maya, så vet svært lite, men jeg har begynt å se på en del tutorials.  Får håpe at jeg snart finner noe som hjelper meg med nøyaktig det jeg trenger. 

Til tross for at jeg vet svært lite om natur i maya, så har jeg begynt å eksperimentere litt.




Jeg har bare lagt til noen store steiner og litt jord.

Jeg har også sett litt på andre programmer som kan hjelpe meg med natur.  Jeg fant ett program som heter vue.  Dette programmet spesialiserer seg på å lage natur, og det er utrolig lett å bruke.  Ved å bruke vue så klarte jeg fort og enkelt å lage dette bildet.





Dessverre så ser det ikke ut som at jeg kan overføre dette til maya for å animere, så det ser ut som jeg må finne på noe annet. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar